Monday, November 15, 2004

باشگاه اِسکولينوکس

بعد از برگزاري موفق کارگاههاي تابستاني لينوکس و حضور بچه هاي گيلان در کنفرانس اصفهان، کار باشگاه در رشت حيلي جدي تر شد و با برنامه ريزي خوبي که انجام شده به نتايج خوبي هم مي توان رسيد.
يکي از ضعفهايي که براي باشگاه وجود داشت، ناياب بودن توزيعهاي لينوکس در رشت بود. CD هاي لينوکس را نمي توان به راحتي پيدا کرد و اگر هم باشند، معمولاً خيلي قديمي هستند و به درد کار نمي خورند. در عوض ما دوستاني در تهران داريم که در سطح خوبي به اين CD ها دسترسي دارند.
شرکت فارسي وب شریف که از پشتيبانان باشگاه اسکولينوکس هست، در حل اين مشکل خيلي کمک کردند. بهنام پورنادر از شرکت فارسي وب، ليست توزيعهاي موجود در شرکت را به ما داد و توزيعهاي مورد نياز ما را به طور رايگان در اختيار بچه هاي باشگاه در گيلان گذاشتند.
تنوع خيلي زياد در لينوکس و نرم افزار آزاد، توزيعهاي زيادي را پديد آورده است. يکي از دوستان خوب من که سايت Technotux را اداره مي کند، آقاي آلن باغوميان است. آلن در سايتش، فروشگاه خوبي از ديسکهاي لينوکس دارد. با صحبتي مه من با آلن کردم، قرار شد که آرشيو لينوکس سايت را با نصف قيمت در اختيار ما قرار بدهند. البته آلن عزيز قبل از اين هم با امانت دادن کتابهاي آموزش لينوکس (براي فروش در کارگاهها و اصفهان) به اين کار کمک کرده بود.
هزينه خريداري اين آرشيو را آقاي مهندس قرباني پرداخت کردند که من از طرف همه از ايشان قدرداني مي کنم.
اين آرشيو که الان توزيعهاي زياد و خوبي دارد، در حال حاضر پيش من هست. به زودي ليست کامل اين آرشيو را تهيه مي کنم و در اختيار همه قرار مي دهم. اگر کسي بصورت شخصي يا از طرف مدرسه اي به اين CDها احتياج داشت، به من نامه بنويسد (آدرس بالاي صفحه هست) تا برايش کپي کنيم. کپي اين CDها، با حداقل هزينه (فقط براي CD خام) براي همه انجام مي شود.
اگر شما هم توزيع لينوکسي داريد که در آرشيو ما نيست، براي تقويت باشگاه و استفاده ي همه مي توانيد يک کپي از آنرا در اختيار ما بگذاريد.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home