Monday, November 15, 2004

گروه پژوهشي "لينوکس براي iEARN"

برنامه اي که براي باشگاه اِسکولينوکس تا پايان سال 83 پيش بيني کرده بوديم، چند بخش دارد. (مي توانيد پيشنويس اين برنامه را از اينجا بگيريد) يکي از بخشهاي خوب اين برنامه، چيزي به نام Learning Circle يا حلقه هاي يادگيري نام دارد. اين حلقه ها از گروههاي 5 نفري دانش آموزان تشکيل شده اند که روي موضوعات مشخصي کار مي کنند. نتايج کارهاي اين گروه در سايت باشگاه لينوکس گيلان و در پروژه لينوکس ارائه شده در iEARN استفاده مي شود.
گروه فعلي که اولين حلقه يادگيري هم هست، از 5 دانش آموز دبيرستاني (از 4 مدرسه در رشت) تشکيل شده است. خانم آذين سنجري و من هم کار اين گروه را سرپرستي و کنترل مي کنيم.
امروز دومين جلسه اين گروه تشکيل شد و کار بچه ها در زمينه تاريخ و فلسفه نرم افزارهاي آزاد شروع شد. نحوه کار براي اعضا توضيح داده شد و موارد پژوهشي را معين کرديم.
هر هفته، هر يک اعضاي حلقه نتايج کار خود را در حلقه بيان مي کنند و در مورد آن بحث مي کنند. اين نتايج، به عنوان منابع مورد استفاده در پروژه iEARN خواهد بود.
با پيشرفت کار کلاس آموزشي لينوکس و کار اين حلقه، دوره هاي فشرده ي ديگري را در نظر دارم که موافقت ضمني دکتر تابش و حاميان باشگاه را براي آنها گرفته ايم.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home