Thursday, November 25, 2004

حمايت AICTC از باشگاه اِسکولينوکس گيلان

مرکز فناوري اطلاعات و ارتباطات پيشرفته دانشگاه صنعتي شريف (AICTC) مجري پروژه لينوکس فارسي در کشور است. اين مرکز از ابتداي کار ما براي لينوکس در گيلان از حاميان اصلي برنامه ها بودند.
آشنايي ما با اين مرکز در اولين همايش کاربران ايراني لينوکس در آبان 82 شروع شد. در ملاقاتي که با دکتر ربيعي، رييس اين مرکز داشتيم درباره طرحهاي آينده صحبت کرديم و ايشان هم اعلام موافقت کردند که تا حد امکان ما را ياري کنند.
در اولين کارگاه لينوکس شبکه مدرسه در گيلان، اين مرکز به هر شرکت کننده يک سي دي از نسخه نمايشي لينوکس فارسي (شبديکس) را هديه کرد. اين دانش آموزان از اولينهايي بودند که در يک کارگاه آموزشي اين سي دي را دريافت مي کردند. در کنار اينها و طي ديگر برنامه ها ، مرکز کمکهاي ديگري مثل ديسکهاي لينوکس وغيره براي کمک به گسترش اين فرهنگ انجام داد.
چندي پيش هم در ديداري که با آقاي دکتر خوانساري –مدير پروژه لينوکس فارسي – داشتم ايشان مجموعه اي کامل از اسلايدهاي آموزشي لينوکس (بيش از 2000 اسلايد) و يک فيلم آموزشي را در اختيارمان قرار دادند. همچنين با صحبتهايي که درباره برنامه‌هاي لينوکس در گيلان کرديم، قبول کردند که در زمينه فرستادن نيرو براي کارگاههاي آموزشي، راه اندازي شبکه هاي لينوکس در مدارس، ارايه سمينار و تهيه مواد آموزشي از ما حمايت کنند.
هفته گذشته هم، دکتر خوانساري يک توزيع لينوکس مخصوص مصارف آموزشي جديد را براي ما فرستادند.
طرح ما براي برنامه هاي آموزش و گسترش فرهنگ استفاده از اين نوع نرم افزارها بسيار مورد توجه دوستانمان در اين مرکز قرار گرفت. چرا که اين بخشي از برنامه اي است که طي آن بسترسازي براي استفاده از اين سيستم عامل در کشور انجام مي شود. برنامه هاي بنياديني مثل آموزش از رده هاي پايين آموزشي (مثلاً راهنمايي) از راه حلي براي اين امر هستند. همين حالا در چند کشور اروپايي، دانش آموزان آموختن سواد کامپيوتري را با لينوکس شروع مي کنند.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

سلام
ضمن تبریک برایتان آرزوی موفقیت دارم
- صدارت

11:47 PM  

Post a Comment

<< Home